Skip to content

19 juni 2012 - door

2

Review Ik ga op reis en laat achter – Simone Awhina

Review Ik ga op reis en laat achter - Simone Awhina

Simone Awhina vertelt in Ik ga op reis en laat achter over haar eigen pelgrimstocht naar Santiago de Compostela. De zware tocht die haar uit het diepe dal hielp en de echte Simone naar boven bracht. Dit is mijn review.

Awhina is gefrustreerd over haar zangcarrière en heeft het gevoel vast te zitten. Ze gaat op zoek naar de verandering die het licht weer doet schijnen. Ze kiest met het lopen van de Camino niet de gemakkelijkste weg en is dan ook ontzettend zenuwachtig als de begindag nadert. Nog één keer kijkt ze om en dan gaat ze, alleen met haar rugtas en malende hoofd, de innerlijke reis tegemoet.

Simone gaat niet simpelweg voor geluk. Ze koos vier intenties voor de pelgrimstocht: loslaten wat niet meer bij haar past, duidelijkheid over volgende stappen, toelaten van het nieuwe en haar hart openen om te kunnen ontvangen. Tijdens de lange wandeling leert ze niet alleen veel over zichzelf, maar leert de lezer Awhina ook steeds beter kennen. Stap voor stap leer ik over haar jeugd, de dood van haar twee grote liefdes, haar reizen en de constante strijd voor erkenning als zangeres.

Haar beschrijvingen van de lange loopdagen roepen bij mij de mooie herinneringen op aan de Annapurna Circuit trekking. Het ontmoeten van uiteenlopende mensen, het een zijn met de natuur, het gewicht van de backpack, de heftige emoties en de zware beklimmingen doen mij even wegdromen en ik herken veel van Simone’s pieken en dalen.

Indrukwekkende innerlijke tocht

Awhina heeft in dit boek een interessante zoektocht beschreven. Ze beleeft de heftige momenten uit haar leven opnieuw en leert loslaten, accepteren en rust nemen. Het gaat niet meer alleen om het bereiken van een einddoel, maar de kleine stappen ernaar toe zijn minstens zo mooi. Haar hart gaat tijdens de pelgrimstocht naar Santiago weer open staan om te kunnen ontvangen en de tocht heeft haar laten zien wie ze werkelijk is. Dit zijn prachtige geschenken van de enorme wandeling, die eigenlijk allemaal aan zichzelf heeft gegeven. Dat is één van de dingen die zo duidelijk wordt in dit boek: Simone Awhina is een enorm krachtige vrouw, met een heftig verleden, en een prachtige spirit voor de toekomst. Het boek zit boordevol lessen die de schrijfster leerde tijdens de Camino en zijn vertaald voor het ‘gewone leven’. Een heerlijk inspirerend boek dat ik met tranen en een glimlach las.

Je kunt het boek bestellen bij Bol.com.

Bron coverfoto: website Simone Awhina.

Heb je genoten van dit artikel? Deel het!